JAWATAN KOSONG DUNIA AKHIRAT

JAWATAN KOSONG DUNIA AKHIRAT
Klik Kanan & Save Serta Besarkan Untuk Lebih Jelas

Wednesday, August 19, 2009

20 RUMAH MUSNAH

TAWAU : Dianggarkan lebih 20 buah rumah musnah dalam satu kebakaran yang berlaku di Kg. Tanjung Batu Tengah, kira-kira jam 4.00 petang kelmarin.

Kebakaran tersebut merupakan kebakaran kedua yang berlaku di kawasan berhampiran dalam tempoh seminggu selepas lebih 30 buah rumah musnah di Kg. Vietnam, 12 Ogos lepas.

Kebakaran kelmarin difahamkan berpunca akibat tindakan bermain api oleh kanak-kanak di salah sebuah rumah di kampung itu, namun kesahihannya masih belum dapat dipastikan.

Ahli Dewan Undangan Negeri Tanjung Batu Datuk Hajah Hamisa Samat yang ditemui di lokasi kejadian berkata, beliau amat dukacita dan turut bersedih kerana kebakaran itu memusnahkan harta benda penduduk.

“Kita amat bersimpati dengan apa yang berlaku. Kita akan berusaha memberi mereka bantuan yang sewajarnya,” katanya.

Dalam pada itu, beliau menyatakan bahawa pihaknya berharap Jabatan Air dapat memantau dan memperbanyakkan pili-pili bomba di kawasan penempatan penduduk agar sebarang insiden kebakaran, mudah dikawal dan dipadam oleh pihak bomba.

Menurutnya, beliau mendapat maklumat bahawa tekanan air di pili-pili bomba di dua lokasi kebakaran sebelum ini agak rendah sekaligus menyukarkan usaha pihak bomba memadam api.

Dalam hal sama, Hamisa turut meminta kerajaan supaya segera menyediakan penempatan atau rumah-rumah mampu milik untuk penduduk yang masih tinggal di kawasan penempatan yang padat dan sesak, serta amat berisiko tinggi berhadapan dengan bencana kebakaran

tawaukini

No comments: