JAWATAN KOSONG DUNIA AKHIRAT

JAWATAN KOSONG DUNIA AKHIRAT
Klik Kanan & Save Serta Besarkan Untuk Lebih Jelas

Wednesday, July 15, 2009

UMNO HABIS RM100 JUTA DI MANEK URAI?

Seorang YB PAS, orang kanan yg terlibat secara langsung dlm PRK Manek Urai, memberitahu saya bahawa UMNO hambur tidak kurang dari RM100 juta di Manek Urai semata-mata untuk mempastikan kemenangan mereka dalam PRK tersebut.

Ramai pengundi PAS yang mendapat durian runtuh telah berpaling tadah dan mengundi UMNO. Inilah antara faktor yang menyebabkan majoriti kemenangan calon PAS menurun. Tentulah ada faktor-faktor lain seperti isu kerajaan perpaduan yg dicanang oleh Timbalan Presiden PAS, etc., etc., yg turut mengecewakan banyak pihak dalam PAS yang membawa kepada kemerosotan majoriti calon PAS berbanding pilihanraya yang lalu.

Bagi UMNO, by hook or by crook mereka mesti menang!! Mereka nak buktikan yang 1MALAYSIA diterima rakyat negara ini. 1MALAYSIA sebenarnya adalah agenda untuk memenuhi tuntutan kaum non-Bumi dan memang mereka sebahagiannya merasa teruja dengan penambahan jumlah biasiswa JPA terhadap pelajar non-Bumi, tahun depan ada pula 'scholarship National,' yang penganugerahannya dibuat berdasarkan meritokrasi, pelajar2 sekolah agama dihalang mengambil 21 matapelajaran...kerana membuatkan ibubapa pelajar non-Bumi merasa irihati disebabkan setiap tahun pelajar yang mendapat markah cemerlang dgn A1 untuk 21subjects adalah dari kalangan pelajar2 Islam..khususnya dari Kelantan.

UMNO jgn fikir mereka boleh bangun kembali..UMNO bakal menghadapi kehancuran. Tidak ada kerajaan yang kekal di dunia ini kecuali kerajaan Allah jua...UMNO boleh rancang apa saja..tetapi ALLAH adalah sebaik-baik perancang!!

Kita boleh tanya pemimpin UMNO yang datang berkempen di Manek Urai, mereka datang dengan wang siapa? Apakah mereka tidak akan buat tuntutan di atas perjalanan dan makan minum dalam tempoh mereka berkempen di Manek Urai?

Benarkah mereka ikhlas dan jujur untuk berjuang bagi kepentingan Melayu/ Bumiputera? Apa sudah jadi dengan tanah milik kaum Bumiputera di Kota Belud? Kenapa boleh jatuh ketangan individu tertentu? Kenapa kaum Bumiputera Kota Belud mesti dikelirukan bahawa kononnya tanah tersebut akan dimajukan di bawah program agropolitan?

Betulkah? Atau sekadar membohongi dan memperbodohkan mereka supaya menyerah kalah sahaja dan membiarkan padang ragut milik mereka berpindah ketangan kroni-kroni UMNO?

PENENTANG PENINDASAN

sabahkini

5 comments:

Anonymous said...

rintihan rakyat sabah dan sarawak???
betul ka??? kami merintih nih sebab PR hina org sarawak pakai cawat... apa budu ooo punya pandangan... ko pkir kami ndak skula ka... adoooii nah... bikin panas ooo... ko pkir ko bagus suda??? ha!!! budu... sudala budu... tampar ko punya bobong nanti... budus!!!

Anonymous said...

mun brani siar komen kamek org tok... napa hina org swk kedak ya... sial ooo... kamek org swk maju lagik daro org semenanjung ya... buduh...

org memali said...

hangpa dok bohong gitu la . 100 juta .... wow ! banyak tu . cuba sekali sekala bercakap benar .

Anonymous said...

salahkan org lain plak

masdarwahid.blogspot.com said...

terima kasih kepada semua pengomen di blog ini. untuk rujukan tuan2 dan puan2 sekalian, artikel ini saya kutip dari sabahkini.net melalui ruangan surat pembaca. alangkah baiknya jika tuan2 dan puan2 sekalian meletakkan nama sendiri tanpa berselindung dgn nama Anonymous? blog ini sedaya mungkin mendengar rintihan rakyat di sabah sarawak yang dinafikan pelbagai hak oleh kerajaan Bini Najib (BN). salam terima kasih buat tuan2 dan uan2 sekalian. masdarwahid