JAWATAN KOSONG DUNIA AKHIRAT

JAWATAN KOSONG DUNIA AKHIRAT
Klik Kanan & Save Serta Besarkan Untuk Lebih Jelas

Monday, July 13, 2009

Lajim ‘cipta’ Pingat Darjah kebesaran untuk Masyarakat Bisaya Sabah?

Lajim Ukin BisayaMASYARAKAT Bisaya di Sabah akan menyambut Perayaan Adau Janang Gayuh pada 18 Julai 2009 di Padang Sekolah Kebangsaan Kerukan, Kuala Penyu bermula 7.30 pagi sementara acara kemuncak perayaan akan diadakan pada sebelah malamnya di dewan Shahbandar Makang, Kuala Penyu dimana ianya akan diresmikan oleh Presiden Persatuan Bisaya Bersatu Sabah, Janang Gayuh Datuk Seri Panglima Kol. Dr. Haji Lajim Haji Ukin.

Buat pertama kalinya diadakan penyampaian pingat janang kepada beberapa tokoh pemimpin suku Bisaya yang banyak berjasa kepada masyarakat secara keseluruhannya. Tiga kategori pingat yang disediakan ialah Pingat Seri Setia Janang (PSSJ),Pingat Setia Janang (PSJ), dan Pingat Ahli Setia Janang.

Pingat Seri Setia Janang (PSSJ) Sultan Lajim Ukin Bisaya

Bagi kategori anugerah pula beberapa anugerah disediakan seperti Anugerah Jasamu Dikenang, Anugerah Khidmat Awam, Anugerah Keluarga Contoh, Anugerah Wira Kencana, Anugerah Karyawan dan Anugerah Usahawan Contoh.

Pingat Ahli Setia Janang (PASJ) Sultan Lajim Ukin BisayaWah, dengan duit anda boleh melakukan apa saya yang kamu suka. Boleh tahan lah , Lajim Ukin Timbalan Menteri Malaysia pertama yang mempunyai susunan darjah kebesaran dibawahnya. Jangan saja jadi sultan dan bawa Beaufort keluar dari Sabah sudahlah.

kinabalukini

No comments: